Bedrijfsnaam | WERE DI SCHOLENGEMEENSCHAP |
Adres |
Merendreef 1
5553CC VALKENSWAARD |
Telefoon | 040-2074700 |
Website | www.weredi.nl |
Welkom bij SG Were Di SG Were Di is een school voor voortgezet onderwijs in Valkenswaard. De school herbergt, zoals u elders op de site uitgebreid kunt bekijken, alle schoolsoorten van VMBO tot en met Gymnasium. SG Were Di heeft meer dan 2300 leerlingen, verdeeld over een groot aantal klassen en lesgroepen, waaronder 21 brugklassen. Er zijn ca. 260 personeelsleden werkzaam op SG Were Di. Scholengemeenschap Were Di heeft haar doelstellingen omschreven in een missie. De missie is de basis voor de beleidsgrondslag. Op basis van de missie en de beleidsgrondslag hebben we macro strategische uitgangspunten geformuleerd. Missie: Were Di biedt kwaliteit In een voor alle betrokkenen veilige omgeving biedt Were Di uitdagend en betekenisvol onderwijs dat leidt tot het ontwikkelen en zich eigen maken van kennis, vaardigheden, persoonlijke kwaliteiten, waarden en normen. Visie: Ontwikkeling gericht op de toekomst De school wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling in brede zin van jonge mensen, rekening houdend met de tijd en de maatschappij waarin ze leven. Dit betekent voor Were Di het volgende: u¢ Leerlingen ontdekken en ontwikkelen eigen leerstrategieen. u¢ Leerlingen krijgen door middel van loopbaanorientatie zicht op eigen interesses, kwaliteiten en competenties die belangrijk zijn bij het kiezen van vervolgopleiding en beroep. u¢ Leerlingen krijgen zicht op waarden en ontwikkelen een eigen normbesef. u¢ Leerlingen leren sociaal en sociaal weerbaar te zijn, eigen verantwoordelijkheid te dragen en zelfstandig te zijn. u¢ Leerlingen krijgen zicht op hun rol als wereldburger in een wereldwijd toegankelijke en multiculturele samenleving. u¢ Leerlingen krijgen zicht op de betekenis van gezond leven alsmede op de kwaliteit van leven. Op grond van de missie en als uitwerking daarvan bieden wij onderwijs op maat, rekening houdend met vermogens en wensen van ouders, leerlingen en personeel en daarnaast rekening houdend met wetenschappelijke inzichten en ontwikkelingen op gebied van onderwijskunde, (neuro)psychologie en pedagogie.